DeDrontenaar.nl

Zaterdag, 6 juni 2020

Dagelijks online, elke 2e woensdag van de maand op je deurmat in de gemeente Dronten

In 7 maanden 40 klachten van bewoners Morinel, Oeverloper en Grutto

In 7 maanden 40 klachten van bewoners Morinel, Oeverloper en Grutto
Sschuur bij studentenwoning De Morinel.
Foto: ©maartenheijenk.nl
Redactie: M.H.

DRONTEN - Het gemeentelijke klachtenpunt voor bewoners van De Morinel, De Grutto en De Oeverloper heeft vanaf de instelling in juli 40 klachten binnengekregen. Het meldpunt is ingesteld in verband met de overlast van studenten en Polen, maar de gemeente benadrukt dat ook andere klachten kunnen worden ingediend.

Het klachtenpunt bestaat uit een telefoonnummer (140 321). Klachten die daar binnenkomen worden door de gemeente geregistreerd, gedocumenteerd en vervolgens doorgestuurd naar de ambtenaren die verantwoordelijk zijn voor de afhandeling: ,,Iedere klager wordt geïnformeerd.’’

De veertig klachten dateren volgens de gemeente vooral van de beginperiode: ,,De laatste maanden zien we een duidelijke dalende tendens, vooral na de informatiebijeenkomst van begin november.’’ De gemeente belegde die bijeenkomst om met de bewoners in gesprek te komen over de problemen in de buurt.

Studentenhuisvesting