DeDrontenaar.nl

Zondag, 9 augustus 2020

Dagelijks online, elke 2e woensdag van de maand op je deurmat in de gemeente Dronten

Klanten van Deen zijn al gewend aan plastic schermen, nog niet aan 1,5 meter

Klanten van Deen zijn al gewend aan plastic schermen, nog niet aan 1,5 meter
Cassière achter plastic scherm bij Deen.
Foto: ©maartenheijenk.nl
Redactie: M.H.

DRONTEN - Bij de Deen-supermarkt in winkelcentrum Suydersee zitten de caissières inmiddels achter plastic schermen. „De medewerkers zijn er blij mee, zij vinden het fijn dat ze net even wat extra bescherming om zich heen hebben”, zegt Marc Mateman, „Van de klanten hoor ik er eigenlijk niet zoveel over.”

De vervangend bedrijfsleider merkt dat sommige klanten nog moeten wennen aan de richtlijnen van het RIVM. Dan gaat het met name aan de anderhalve meter afstand: „Men beseft nog niet continu dat die regels in acht genomen moeten worden.”

„We proberen daar wel steeds meer op te sturen. Zo nu en dan spreken we er iemand op aan en we hebben bij de kassa’s gele lijnen op de vloer geplakt. Toch voorkom je ook daarmee niet dat sommigen ‘in de nek hangen’ bij de mensen die voor hen in de rij staan.”

Voorraden op peil

Mateman vertelt dat Deen de voorraden aardig op peil heeft: „Wat dat betreft hebben we korte lijntjes in vergelijking met de grote jongens om ons heen. We kunnen redelijk makkelijk schakelen.”

Over hamsteren klaagt hij niet meer: „De boel is best ontwricht geweest en dat moet allemaal weer in het goede stramien komen. Voorraden zijn nog niet altijd op het juiste moment op de juiste plek.”

Zo is het soms moeilijk om voldoende bloem en meel in de schappen te hebben. Ook sommige groenten en conserven zijn niet altijd voorradig: „Maar over het algemeen gaat het meeste wel weer aardig goed.”

Coronavirus